Hans Withoos-My name is blessing

27 februari 2016 4 september 2016

In samenwerking met Orange Babies, de organisatie die opkomt voor met aids-besmette moeders en kinderen, bracht het Doe Museum de tentoonstelling ‘My name is blessing’ van internationaal vermaard fotograaf Hans Withoos.

Withoos reisde voor dit project naar Zambia en fotografeerde moeders en kinderen die onder de vleugels van Orange Babies een toekomst op kunnen bouwen. Hij fotografeerde ze in het Afrikaanse landschap gekleed in haute couture van de Braziliaanse ontwerper Fernando Silva.
De tentoonstelling was eerder te zien in Rotterdam en Arnhem. Een aantal jurken van Silva worden ook geëxposeerd in Veendam, het zijn bruiklenen van Introdans.

De foto’s van Withoos zijn geënsceneerd. Het Doe Museum heeft daarom een verkleedhoek ingericht waar kinderen zelf geënsceneerde foto’s kunnen maken.