Werk Picasso, Miro en Appel in Doe Museum

Volwassenen en jongeren die het Doe Museum in Veendam bezochten stelden de vraag of er ook een Doe Opdracht voor hen kon worden ontwikkeld. Dat was natuurlijk niet tegen dovemansoren gezegd.

De laatste maanden is er nieuwe kunst ter beschikking gekomen, waaronder litho’s van Picasso, Miro, Dumas en Matisse, een mooie zeefdruk van Karel Appel, werk van Siep van der Berg, een sculptuur van Kostabi en een olieverf van de Marokkaanse kunstenaar Saïd Ouarzaz. De komende tijd zal er nog meer interessant werk naar het museum komen.

Bij elk stuk hoort een tekenopdracht. Wordt die opdracht uitgevoerd dan gaat de bezoeker naar huis met een uniek eigen gemaakt kunstwerk. ‘Creativiteit de vrije loop laten is goed voor een mens, dus grijp je kans’, zegt het Doe Museum.

De essentie van het Doe Museum is dat jong en oud zo geïnspireerd raken door de kunstwerken die ze zien dat ze zelf aan de slag gaan. Op dit moment zijn er prints van de 200 belangrijkste kunstwerken van de wereld te zien, Lego kunst, werk van Eva Ouden Ampsen en moderne kunst.

Gewerkt kan er worden met papier-maché, lego, acrylverf en fimo klei. Op alle tafels staan Doe Dozen om te puzzelen, te punniken, te breien of te kleuren. Kinderen kunnen verder een speurtocht doen, op cycle ponies rijden of mega bellen blazen. In de kerstvakantie is er een legobouwwedstrijd en kan iedereen meebouwen aan een gigantische lego sneeuwpop.