Optreden Nynke Laverman in Doe Museum

Nynke Laverman heeft haar sporen wereldwijd verdiend met prachtige cd’s, gezongen in haar taal, het Fries, een wereldtaal.  Op 7 november 2015 treedt ze op in het Doe Museum in Zuidlaren.

Eerst was er Sielesâlt, met invloeden uit de Portugese fadomuziek, daarna Maisfrou waarvoor ze haar inspiratie uit Mexico haalde. Vervolgens, na een maand in een tent in Mongolië te hebben gewoond, Nomade.

Voor haar meest recente cd Alter heeft ze het dichter bij huis gehouden: de teksten hiervoor heeft Nynke geschreven terwijl haar zoontje in aantocht was. Geïnspireerd door het Friese landschap om haar heen, soms gevangen in gedichten van Tsjèbbe Hettinga, gecombineerd met de warme, opzwepende, Spaanse flamencoklanken van Javier Limón, is er een meesterwerk ontstaan, waarvan Nynke haar publiek zal laten meegenieten, ademloos…

Voor de organisatie tekent Noordmuziek een activiteit van Andries en Alice Slagter uit Sappemeer. Het concert van Nynke is het derde in het Doe Museum.

Meer info: http://www.nynkemusic.com/

Dit Noordmuziek concert vindt plaats in:
Doe Museum Prins Bernhardhoeve – Hanekamp 3 – 9471 AS Zuidlaren

Zaterdag 7 november 2015 om 20.00 uur