Concert groot blaasorkest in Doe Museum

Maar liefst negentig musici geven een concert in het Doe Museum in Zuidlaren. De musici hebben zich deze zomer verenigd in het Drents Vakantie orkest. In Zuidlaren zullen zij een try out ten gehore brengen. Het orkest speelt marsmuziek, filmmuziek, origineel werk voor harmonieorkest en enkele gearrangeerde popsongs. Componisten zijn onder andere Johan de Meij, Jacob de Haan en Carl Wittrock.

Omdat veel muzikanten het prettig vinden ook in de vakantie samen te spelen is het Drents Vakantie orkest in het leven geroepen door Jeannet Boverhof . De muzikanten zijn van alle leeftijden en komen uit allerlei verenigingen, ook van buiten Drenthe. Voor repetitielocaties werd een beroep gedaan op muziekverenigingen. Het zomers orkest is gastvrij ontvangen door muziekverenigingen AMDG Beilen, ODO Odoorn en Sempre Sereno Ruinerwold.

Ter gelegenheid van het concert op woensdag 19 augustus 2015 is het Doe Museum die dag open van 11.00 tot 11.00 uur. Bezoekers die voor 17.00 uur komen betalen het gewone tarief, zij kunnen gratis het concert bijwonen. Na 17.00 uur kunnen volwassenen naar binnen voor 5 euro en kinderen voor 4 euro, zowel concert als museum kunnen voor die prijs worden bezocht.

Het concert begint om 17.00 uur. Ook zonder reservering kan het concert worden bezocht maar wilt u zeker zijn van een stoel, reserveer dan op info@doemuseum.nl

Op 22 augustus 2015 doet het orkest Emmen, Beilen en Assen aan.