Over ons


Ik ben Lisanne Kuipers, geboren op 16 juni 1997 en vierde jaars student aan de Pabo opleiding in Assen.
Als kind vond ik alles om mij heen erg fascinerend. Toen ik acht jaar oud was kreeg een eigen microscoop met speciale glaasjes.
Ik keek naar verschillende soorten vloeistoffen en voorwerpen uit de natuur.
Op mijn tiende verjaardag kreeg ik een scheikunde doos vol met experimenten die ik zelf kon uitvoeren.
Tijdens het uitvoeren van alle experimenten moest natuurlijk wel een veiligheidsbril opgezet worden. Hierdoor voelde ik me altijd een echte onderzoeker.
Na de basisschool startte ik op het Stellingwerfcollege in Oosterwolde op de Havo. Ik koos voor een breed vakkenpakket bestaande uit natuurkunde, scheikunde
en wiskunde B als mijn hoofdvakken. Als bijvak koos ik voor economie.
Juf, dat wilde ik worden, dat wist ik al op de dag dat ik voor het eerst kon praten.
Mijn passie voor het lesgeven kon ik combineren met mijn interesse voor de wetenschap en technologie om ons heen.
Dit was mogelijk door mezelf te specialiseren in wetenschap en technologie tijdens de keuze minor STEAM.
Toen ik las wat STEAM inhoudt en hoe belangrijk professionele ongehoorzaamheid wordt en is in de toekomst en op dit moment, wist ik dat ik voor deze minor zou kiezen.
Ik beleef elke dag weer plezier aan het bezig zijn met ontdekkend leren en vooral ook met het zelf te ervaren van alles wat om ons heen is

 

Ik ben Sharlina Poelstra, geboren in het jaar 1997 en vierde jaars student aan de Pabo opleiding in Assen.
Van kleins af aan, heb ik me verwonderd over van alles en nog wat. Ik speelde veel buiten, bouwde met LEGO, werkte op een typemachine of oude computer en keek veel om mij heen. Ik was eigenlijk altijd wel nieuwsgierig.
Voor mijn verjaardagen kreeg ik verschillende cadeau’s die aansloten op mijn nieuwsgierigheid. Een microscoop, een telescoop, een LEGO bouw set, boeken om te lezen of om in te tekenen, ik wilde vooral zelf ontdekken!
Ik ontdekte ook vrij snel dat ik juf wilde worden, zodat ik kinderen van alles kon leren en ze kon begeleiden in hun eigen nieuwsgierigheid. Waar mijn klasgenoten erg twijfelden over hun studiekeuze voor na het examen, wist ik het allang. Op de pabo herontdekte ik mijn interesse in wetenschap en technologie, wat nogal ontbrak op de middelbare school. De keuze om de minor STEAM te volgen was ook snel gemaakt. Kunst, wetenschap, technologie, nieuwsgierigheid en zelf ontdekken lijken mij een gouden combinatie.
Als leerkracht vind ik het belangrijk om kinderen te laten zien wat er allemaal mogelijk is: ze moeten zelf ontdekken, ervaren en vooral doen! Zelf ben ik ook elke dag bezig met ontdekkend leren en blijf ik nieuwsgierig kijken naar alles om ons heen.

 

 

© 2018 Doe Museum | Alle rechten voorbehouden | Neem contact op | Website door Boon Webdesign.