Optreden De Troebadoers in Doe Museum

De Troebadoers treden op in het Doe Museum Prins Bernhardhoeve in Zuidlaren met het theaterprogramma Nachtkrabers.

Wanneer iemand tot in de kleine uurtjes actief is, zelfs tot betere prestaties komt dan overdag of ’s avonds, dan ben je een nachtbraker, een “nachtkraber”.

De Troebadoers Alex Vissering, Edwin Jongedijk en Jan Henk de Groot zijn ook zulke nachtkrabers en veel van hun songs zijn ontstaan op momenten dat hun publiek al op één oor ligt. Geen voorstelling zonder publiek, daarom beginnen de Nachtkrabers toch al om 20.00 uur te spelen.

Het concert wordt georganiseerd door Noordmuziek een initiatief van van Andries en Alice Slagter uit Sappemeer. Noordmuziek heeft een brede muzieksmaak, van streektaal tot americana. Daarbij passen De Troebadoers uitstekend, ze brengen een mix van allerlei muziekstijlen, geworteld in songs van o.a. Bruce Springsteen, Willie Nelson, Neil Young, Elvis Presley, aangevuld met uiteraard eigen nummers zoals hun recente hit “Riekdom”.

De eerste cd van de Troebadoers is in de maak en zal dit najaar uitkomen. Tijdens het programma zullen ongetwijfeld nummers van deze cd te horen zijn. Dat de mannen niet om een praatje verlegen zitten zullen ze tussen de nummers door laten merken door het vertellen van verhalen en anekdotes.

De vorige theatertoer was met uitverkochte zalen erg succesvol. Dit najaar gaan ze weer op tournee langs alle theaters in Stad en Ommeland en ook in Drenthe kan men het meemaken.

Doe Museum Prins Bernhardhoeve – Hanekamp 3 – 9471 AS Zuidlaren

Zaterdag 24 oktober 2015 om 20.00 uur