Zandsculpturen expositie in Doe Museum Prins Bernhard Hoeve weer open

De grote expositie van zandsculpturen over de geschiedenis van Drenthe in Doe Museum Prins Bernhardhoeve in Zuidlaren is weer open.

De kunstenaars Peter Schudde, Andre Smouter en Paula Biemans hebben de taak op zich genomen om de beschadigde gletsjer veilig te maken en te restaureren. Het is de eerste maal dat deze kunstenaars aan de slag  gaan met zand.

Het publiek kan nu de gehele expositie weer bewonderen, dus een bezoek aan Ellert en Brammert, de prinses van Zweelo en het gezin van de hunebedbouwers is weer mogelijk.

Schudde (Winschoten, 1973) maakt normaliter kunst die hij vindt op de afvalbergen van de maatschappij. Printplaten vormen een belangrijke component van zijn huidige werk. Smouter (Papendracht, 1957) is vormgever in hout. Biemans (1971, Zaandam) schildert, tekent en maakt installaties.

De kunstenaars zijn aan het werk te zien vanaf woensdag 15 april 2015. Bij de zandsculpturen staan oude schoolplaten die het verhaal van de zandsculpturen versterken.