Kickoff Event Impossible Robotics in Doe Museum

In zes weken een complete robot bouwen, het lijkt een onmogelijk opdracht maar het team van Impossible Robotics gaat opnieuw de uitdaging aan. Ook dit jaar doen ze mee aan de First Robotics Competion in Detroit. Een internationale wedstrijd waarin teams van over de hele wereld een robot bouwen die bepaalde, vaak spectaculaire handelingen moet kunnen uitvoeren. Zo kan de opdracht luiden: laat de robot kratten stapelen, ballen op een doel schieten of in een touw omhoog klimmen.

Het team dat bestaat uit middelbare scholieren en HBO studenten uit Groningen en Friesland zal op zaterdag 6 januari 2018 om 17.00 uur via een live verbinding horen wat de opdracht voor dit jaar precies inhoudt. Daarna gaan ze direct aan de slag, brainstormen, in groepjes ideeën uitwerken en al gauw worden de eerste knopen doorgehakt.

Dit proces zetten ze de volgende dag op zondag 07-01-2018 voort tijdens hun zogenaamde Kickoff Event. In het Doe Museum in Veendam zal het team van 11.00 tot 17.00 aanwezig zijn met maar liefst drie robots. Als bezoeker kun je deze robots besturen, de teamleden het hemd van het lijf vragen en zelfs meedenken over de nieuw te bouwen robot. Ook kun je meedoen aan een bouwwedstrijd, waarbij je wordt uitgedaagd om een robot te bouwen van Bricks of Lego. Het team van Impossible Robotics kiest de winnaars.

Na dit evenement moet het team op volle kracht door want na zes weken moet de robot klaar zijn. Er mag niet meer aan gesleuteld worden en hij wordt per vliegtuig verstuurd naar Orlando. Het team reist later achter de robot aan en zal strijden voor een plek in de FIRST World Championship in Detroit Michigan op 25 – 28 april 2018.

Meer weten kijk dan op: de facebook, twitter pagina van Impossible robotics of de pagina van FIRST