Doe Maker tijdens Let’s Gro

Tijdens het Let’s Gro festival organiseren we net zoals vorig jaar Doe Maker, een pop-up museum waar veel verschillende activiteiten zijn voor kinderen. Ga heerlijk timmeren met afvalhout, maak een vogelhuisje voor een Mees of een auto die je aandrijft met een muizenval. Ook kun je meer leren over groene energie. Bouw je eigen windmolen of iets uit je eigen fantasie waar je een zonnepaneel op aansluit.

Samen oplossingen bouwen
We maken deze dag een kindertentoonstelling waar alle oplossingen van onze klimaathelden in te zien zijn. Zo hebben we een heus circulair pop-up museum! Draag je steentje bij door er een te vilten! Leer hoe je met wol, water en zeep vilt kunt maken. Je mag zelf bedenken hoe je je steentje bij wilt dragen, wij helpen je op weg. Eén steen komt in de tentoonstelling, de andere maak je natuurlijk voor thuis!

Laat door een striptekenaar jouw groene toekomstdroom tekenen en denk na over hoe je het graag wél zou willen zien. De tekening krijgt een plekje in de tentoonstelling en je krijgt hem in de mail! Ook kun je zelf vrij gaan schilderen in het atelier of help je in een workshop de Planeet Politie en schilder je de oplossing voor een klimaatprobleem. Ook kun je als wereldbouwer aan de slag met lego door uitdagingen op te lossen die op je pad komen.

Beleef met de power-to-gas-experience een belangrijke brandstof van de toekomt: waterstof. Wek je eigen waterstof op en versla je tegenstander in een rondje over de waterstofracebaan. Je kunt ook een potje groenganzenbord spelen. Tijdens dit spel krijg je snel door waarom een groene leefomgeving belangrijk is: je wilt natuurlijk geen natte voeten of droge vijvers en sloten.

Gratis en geen inschrijving nodig
Alle activiteiten zijn helemaal gratis, je kunt Doe Maker vinden in de tent op de Grote Markt op zaterdag 2 november van 10.00 – 17.00 uur. Er zijn workshops waar je je op de dag zelf voor ik kunt schrijven en activiteiten waar je doorlopend bij aan kunt sluiten. Je kunt hier de eventpagina en klik hier voor de website van het Let’s Gro festival. Kom naar de Grote Markt op zaterdag 2 november en wordt de klimaatheld van de dag!

‹ Terug naar overzicht

© 2024 Doe Museum | Alle rechten voorbehouden | Neem contact op | Website door Boon Webdesign.