Doe Museum op Let’s Gro festival

Op het Let’s Gro festival in Groningen organiseren wij op zaterdag 3 november op de Grote Markt van 10.00 – 17.00 uur de kinderdag: Doe Maker! Tijdens Doe (jij dus!) Maker ben jij de creatieve maker, dat alles natuurlijk wel op duurzame wijze. Een heus circulair kunst & techniek lab dus. Bouw een robot, leer vilten, lasersnijden, plastic recyclen en meer! Vergeet ook je oude (kapotte) telefoon en apparaten niet om toffe games te kunnen spelen! Klik hier voor het volledige programma.

Doe Maker wordt in samenwerking met partners georganiseerd. Bij Doe Maker kunnen kinderen hun creativiteit volledig kwijt én meer leren over duurzaamheid en geluk. Deze dag kun je je eigen robot bouwen of er een besturen, een lichtbak maken met de lasersnijder of een armband samenstellen van gerecycled plastic. Neem vooral je oude elektronische apparaten mee en lever ze bij ons in! Je kunt ook meedoen aan de e-waste-raadwedstrijd en kans maken op een leuke prijs.

Heb je nog een oude telefoon? Gooi die dan in de e-waste-speelkasten voor speelminuten voor verschillende toffe games, een extra beloning dus voor jouw recycle-inspanning. Om meer te ontdekken over geluk kun je de workshop ‘Qi en de draak’ volgen, op speelse wijze wordt het onderwerp benaderd en ga je hiermee aan de slag door een kleurrijk viltkunstwerk te maken waar je blij van wordt. Tot besluit kun je ook nog je ‘geluksmomentje’ bouwen van Lego en meedoen aan de bouwwedstrijd!

Alle activiteiten zijn helemaal gratis, je kunt Doe Maker vinden in de tent op de Grote Markt op 3 november van 10.00 – 17.00 uur. Er zijn workshops waar je je op de dag zelf voor ik kunt schrijven en activiteiten waar je doorlopend bij aan kunt sluiten. Meer weten over het festival? www.letsgro.nl