Kunst of kitsch en LEGO bouwwedstrijd

Laat uw Kunst of kitsch op waarde taxeren tijdens de Antiek, Brocante en Curiosa markt in het Doe Museum in Zuidlaren en leer meer over antiek. Taxateur Hans Raspe van veilinghuis Omnia is bereid gevonden om zijn deskundig oordeel over de kunst of toch over de kitsch te geven.

De taxaties zullen plaatsvinden in de kleine theaterzaal. De taxatie wordt gefotografeerd en geprojecteerd op een groot scherm, zodat vanuit de zaal goed te volgen is hoe de taxateur oordeelt over het ten tonele gevoerde object.

De Antiek Brocante en Curiosa markt vindt plaats tijdens de start van de kerstvakantie. Gedurende de hele kerstvakantie kunnen kinderen deelnemen aan een grote Bricks bouwwedstrijd. Zij kunnen eerst de LEGO expositie bekijken en dan geïnspireerd aan de slag met duizenden steentjes die op soort en kleur voor hen klaar liggen. Er zijn prachtige LEGO bouwdozen te winnen.

De eerste editie van de Antiek, Brocante en Curiosa markt was een succes daarom wordt deze tweede markt georganiseerd in samenwerking met marktbezoeken.nl.

De entree voor de markt geeft toegang tot het hele museum. Professor Zandstraal zal om 14, 15 en 16 uur een rondleidingen verzorgen door de zandsculpturen tentoonstelling over het Drentse Unesco Geopark. Daarnaast zijn er de tentoonstelling van de beroemdste graffiti kunstenaar van de wereld Banksy, zandschilderijen van de New Yorker Joe Mangrum, schoolplaten over de geschiedenis van Drenthe, Gas in glas en olieverven van Corry van Hoorn uit Sappemeer.

De taxaties door Hans Raspe vinden beide dagen plaats van 11.30 tot 12.30 en van 13.00 tot 14.00 uur. Publiek dat er zeker van wil zijn dat zijn of haar object aan een deskundig oordeel wordt onderworpen dient zich per mail aan te melden op info@doemuseum.nl. Aanmelders ontvangen een volgnummer.

De Antiek, Brocante en Curiosa markt vindt plaats op 19 en 20 december 2015, beide dagen van 9.00 – 16.00 uur. Entree volwassenen € 5,–, kinderen € 2,50. Er gelden op 19 en 20 december geen groepskortingen. Het museum sluit een uur na afloop van de markt de deuren.